reklama

Kde vznikajú konflikty.

Prevažnú časť svojho doterajšieho života som prežila na národnostne zmiešanom území. Na základe toho viem, že národnostné konflikty tu svoj pôvod nemajú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Moja mama savydala na južné Slovensko v roku 1971.Môj otec pochádzal z maďarskej rodiny. Popríchode začala pracovať v miestnej nemocnici ako obvodná lekárka. Pochádza zTurca a po maďarsky nevedela ani slovo. Prevažne starí ľudia, ktorí boli jejpacientmi, zase nevedeli slovensky. Pre mňa bolo záhadou, ako môže niektoliečiť ľudí, ktorých jazyku nerozumie, ale mama to elegantne zvládla, jazyk sas otcovou pomocou naučila. My s bratom a s ostatnými deckami z ulice sme takýtoproblém neriešili,od malička sme plynule prechádzali z jedného do druhéhojazyka a späť bez toho, že by sme si to vôbec uvedomovali. Mnohí moji známi,ktorí zostali žiť v mestečku, kde je zastúpenie Slovákov a Maďarov približnerovnaké, takto dvojjazyčne fungujú dodnes a nepoznám nikoho, komu by toprekážalo. Jazyková bariéra tuzrejme nehrá úlohu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj preto ma znechutilo, akoverejnoprávna televízia urobila z “banality” s tabuľou národnostný problém. To,že tak robia bulvárne médiá,je jedna vec, ale verejnoprávna televízia by sa im nemalasnažiť vyrovnať. Alebo jej redaktorom išlo o niečo iné…?

Daniela Sánthová

Daniela Sánthová

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Trstina vo vetre... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu